torsdag den 8. november 2012

Spider-Man: Big Time

Jeg har tidligere læst noget af det nyere Amazing Spider-Man - noget af det som Dan Slott havde skrevet. Dengang var jeg fuld af ros, men især på grund af tegneren Romita Jr.
Big Time er tegnet af Humberto Ramos og selvom det ikke har helt samme storhed over sig som hos Romita Jr., kan jeg altså virkelig godt lide Ramos. På grund af/på trods Nogle ret så barmfagre kvinder...især hende der katten. Mums!


Jeg er ikke hjemmevant i Spider-Man universet, i hvert fald ikke særlig grundigt, og jeg har derfor ikke styr på hvad der skal forestille at ligge før denne historie og hvad jeg egentlig skal kende til for helt at gennemskue alle intrigerne osv.
Men jeg har fanget den der med; With great powers...osv. Og det er sgu egentlig ca. nok. I hvert fald nok til at blive underholdt. Det er sjovt at læse en Spider-Man historie der fokuserer ret meget på Peter Parkers private liv og dét på de mere banale detaljer af dette.
Der sker noget så kedeligt som at Peter for sig et rigtigt job...og en rigtig kæreste...som ikke ved hvem han er. bum bum. Hun skal stadig klare sig mellem de yppige barme hos henholdvis catwoman og Mary Jane, men det er dog stadig den ret almindeligt historie om en fyr der prøver at beholde sin kæreste og sit job.


Og så er der også noget med The Avengers...og Hobgoblin og Kingpin...og en masse eksplosioner. Jaaa!
Jeg vil afsløre hvem der siger det eller hvorfor, men en af de sidste linjer i historien vender fikst Spider-Mans motto på hovedet. "All these great responsibilities. But with 'em comes everything i've ever wanted. And power. So much power."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar